Waarschuwing

The form #5 does not exist or it is not published.

Brainstormen

Maak impact met een goede brainstorm.

Brainstormen is een methode om gezamenlijk veel ideeën te bedenken om uiteindelijk tot één of twee TOP ideeën te komen. Deze methode is, volgens de overlevering, in de vorige eeuw bedacht door de reclameman Alex Osborne van het bekende bureau BBDO.

01
Bereik meer resultaat in minder tijd
01
Maak maximaal gebruik van de denkkracht van mensen
01
Zorg voor een resultaat. Niet alleen praten, maar ook doen.
01
Meer creativiteit in minder tijd.

Ervaringen deelnemers diverse organisaties

"Ik wist niet dat ik zo snel nieuwe ideeën kan bedenken"
"Veel verschillende technieken, leuk"
"Ontspannen en inspirerend"
"Relaxte sfeer, leuke groep"
"Goede methodes"

Ervaringen deelnemers Rabobank Tilburg

"Geeft nieuw inzicht"
"Goeie drive"
"Laat je anders denken"
"Handig"

Ervaringen deelnemers Rabobank De Kempen

“Meerwaarde van Creatief Denken ervaren”
“Concrete oplossingen bedacht”
“Creativiteit ‘klein’ gemaakt”
“Veel doen”

Ervaringen deelnemers Provincie Zuid-Holland

"Bewustwording is aan de gang"
"Positieve energie"
"Ik wil meer weten hierover"
"Andere collega's hebben wat gemist"

Veel mensen zien brainstormen als lekker bij elkaar zitten en ideeën uitwisselen. "Oh ja, dan gaan we weer met die geeltjes werken." Echter vaak blijkt dat organisaties of teams niet het maximale resultaat uit hun brainstorms halen. Oorzaken hiervoor zijn:
een onduidelijke vraag of een vraag die niet motiverend werkt voor de deelnemers.
doordat niet de juiste mensen aan tafel zitten.
doordat de deelnemers geen selectie maken uit alle ideeën die op tafel liggen.
geen duidelijke afspraken over het vervolg, waardoor de resultaten van de brainstorm in de la belanden en de denkinspanningen dus voor niets zijn geweest.

Dat kan leiden tot teleurstelling en een gebrek aan motivatie om een volgende keer weer mee te denken en tijd en effort te steken in de zoektocht naar nieuwe oplossingen, ideeën voor de organisatie.

In deze training leer je om een goede brainstorm van A tot Z dus van idee tot actie op te zetten. Springidee noemt een dergelijke brainstorm: een Creaboost©. Een korte creatieve sessie die ervoor zorgt dat je razendsnel originele en bruikbare oplossingen bedenkt.

Naast het leerresultaat kunnen we aan de hand van eigen ingebrachte vraagstukken de Creaboost doorlopen

De w's

Voor wie?

De training brainstormen is geschikt voor mensen die al enige kennis hebben van een creatief proces en creatief denken.
Zij hebben bijvoorbeeld de workshop Pling! al gevolgd of een dergelijke kennismakingsworkshop bij een andere organisatie.

Wanneer?

De training vindt plaats als er minimaal 8 deelnemers zich ingeschreven hebben. De datum wordt in onderling overleg vastgesteld.

Waar?

Springidee maakt gebruik van workshoplocaties door het hele land. Creatief denken is ook flexibel denken. Dus op basis van de locaties van de deelnemers gaan we op zoek naar de meest geschikte locatie. 

Wie viel?

De eenmalige investering bedraagt € 299,-. De training duurt van 10-15 uur.

Wat levert de workshop op?

Na de workshop:

  • Ken je de randvoorwaarden van een goede brainstorm
  • Kun je technieken en tools inzetten om de creativiteit tijdens de brainstorm een boost te geven.
  • Weet je hoe je maximaal resultaat uit een brainstorm kunt halen.

Brainstormen met impact

Praktisch.

Persoonlijk.

To the point.

Met plezier.

Springidee®

Marieke van Dijk

Hoofdstraat 57
5528 AH Hoogeloon
0497-842060
06-23615778

info@springidee.nl

KvK  53441680

Ontwikkel je creatieve denkkracht