Bladel Transparant

bt-groot

De context

De gemeenteraadsverkiezingen vonden in 2014 op 19 maart plaats. De lokale partij Bladel Transparant (BT) had nog geen campagne toen zij Springidee benaderde.

Het doel

Het doel van de opdracht is een campagne voor Bladel Transparant gericht op zoveel mogelijk stemmen behalen. Uit deze campagnestrategie volgt het activiteitenplan.

De aanpak

Springidee heeft eerst een campagnestrategie bepaald. En een eerste aanzet bedacht voor een mogelijke campagne. Deze heeft als basis gediend voor de Creaboost Campagne Bladel Transparant

Creaboost Bladel Transparant

Het resultaat

Verkiezingsprogramma 2014 20181 724x1024Springidee heeft de creativiteit van alle BT'ers aangesproken. En samen hebben ze de campagne 'ECHT' bedacht. De verschillende dorpen van de gemeente Bladel: Hapert, Netersel, Casteren, Hoogeloon en Bladel hebben één kenmerk die echt typisch is voor dat dorp. Deze kenmerken vertonen overeenkomsten met de politieke idealen van Bladel Transparant: sterk, open, verbindend, samen, dynamisch.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De ervaring

Dick Zumker

Voormalig wethouder Bladel namens Bladel Transparant

"Springidee gaat ECHT van de gebaande paden af, niet het zoveelste bureau dat dit zegt, maar eentje die dit ECHT doet. Wij waren er zeer tevreden over, zowel over de aanpak als over het resultaat!"