Fontys

logo-fontys

De context

Het vakgebied 'grafisch ontwerpen' van het team Grafische Producties verandert continu en in rap tempo (en dit lijkt alsmaar sneller en sneller te gaan). Het traditionele drukwerk is niet langer het belangrijkste communicatiemiddel, maar wordt verdrongen door digitale communicatie. 

Het doel

Ontwikkelen van een teamvisie en teamplan voor 2014.

De vraag

Hoe kunnen we elke dag alert zijn Fontys te verrassen met bij-de-tijdse grafische oplossingen?

De aanpak

Springidee heeft de volgende workshop ontwikkeld: Creaboost Grafische Producties: Van A2 naar MB.

 

Creaboost van A2 naar MB

Het resultaat

20140211 Creaboost Van A2 naar MB 58Na een dag intensief samenwerken bij Seats2Meet in Eindhoven heeft het team Grafische Producties drie hoofdthema's voor het jaarplan in concept uitgeschreven en beeldend uitgewerkt.  

 

 

 

 

 

 

 

De ervaring

Peter Hattink, Teamleider Grafische Producties

"De aanpak van Marieke, die ik al ken vanaf toen zij mijn (tijdelijke) collega was, was - als altijd - enthousiast en gedegen. Tijdens de voorbereidende gesprekken voelde ik dat zij Fontys kent en de reden voor deze workshop op waarde kon inschatten.

De dag zelf gaf mijn team zeker de gewenste boost, maar het bleek best lastig om hetgeen wij er leerden snel concreet toe te passen. Het 'laag fruit' hebben wij zeker geplukt, maar de hogere doelen van de dag zijn deels opgegaan in de waan van alledag. Een bekende valkuil die ik vooral mezelf moet aanrekenen. De context evenals de vraag uit de workshop zijn echter nog elke dag actueel en vormen de rode draad in de doorontwikkeling van mijn team."