Asito

Logo Asito2

De context

Asito is een schoonmaakbedrijf dat MVO denken als belangrijke kernwaarde heeft. MVO bij Asito uit zich in een sociaal en milieuvriendelijk beleid. Er zijn diverse acties, producten en concepten ontwikkeld. Bijv. gebruik van milieuvriendelijke producten, klimaatneutraal beleid, de actie 1 miljoen druppels, het concept ´Samen schoner, samen groener´ etc. Asito is een premium speler in de markt. Zij zou graag haar MVO gedachtengoed ook terugzien in haar omzetontwikkeling en marge.

De vraag

Hoe kan Asito toegevoegde waarde creëren via MVO ?

De aanpak

creaboost-mvoDe workshop moet Asito diverse activiteiten opleveren waarmee zij aan klanten de toegevoegde waarde van Asito kan tonen met als doel een hogere omzet.
De CreaBoost MVO als meerwaarde is ontwikkeld door Springidee en ConceptofChoice.

Het resultaat

Er zijn twee concepten ontwikkeld, namelijk het concept 'In de Wijk' en het concept 'Asito Premium Service'. De invulling van de concepten boden Asito nieuwe inzichten.